چند توصیه تغذیه ای در مسافرت
جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶

چند توصیه تغذیه ای در مسافرت

بازدید: 788
چند توصیه تغذیه ای در مسافرت

- در مسافرت هر روز صبحانه مفصل بخورید كه شامل مواد غذایی پر پروتئین مانند تخم مرغ یا پنیر و شیر پاستوریزه است.

هرگز وعده غذایی صبحانه را حذف نكنید زیرا نخوردن صبحانه باعث افت قندخون و كاهش كارایی شما و بروز عوارض عصبی مثل بی حوصلگی، پرخاشگری و تحریك پذیری می شود.

- عدم استفاده از سبزی، سالاد، حبوبات و میوه جات در طول سفر باعث بروز مشكلاتی از جمله یبوست می شود، ضمن این كه عدم مصرف میوه و سبزی، دریافت ویتامین های ضروری همچون ویتامین A، C و B را كاهش می دهد.

- سبزی خوردن و سبزی های سالاد را خودتان شخصاً خریداری كنید و بعد از اطمینان از شستشو و ضدعفونی نمودن، آنها را مصرف كنید.

- در هنگام مسافرت، ممكن است مصرف لبنیات به ویژه شیر كاهش یابد كه این امر به سلامت افراد علی الخصوص مادران باردار و شیرده و سالمندان لطمه خواهد زد.

- مصرف حداقل روزی 2 لیوان شیر یا ماست پاستوریزه توصیه می شود.

- حتی الامكان از غذاهای آماده مثل ساندویچ، پیتزا، همبرگر و اسنك و... استفاده نكنید زیرا این غذاها معمولا سرخ شده اند و حاوی انواع سس های چرب نیز هستند.

- در تهیه این غذاها ممكن است روغن را تا چند بار گرم و سرد نمایند یا از روغن هایی استفاده كنند كه در معرض حرارت اكسیده و مضر می شوند و به هر حال از سلامت این غذاها نمی توان مطمئن بود.

- سعی كنید همراه وعده های غذایی ناهار و شام به جای مصرف نوشابه های گازدار كه حاوی قند زیاد هستند از دوغ پاستوریزه استفاده كنید.

* از پرخوری، ریزه خواری و استفاده زیاد از تنقلات خودداری كنید. تحرك را فراموش نكنید. بسیاری از مسافران، بعد از بازگشت از سفر، چند كیلو وزن اضافه كرده اند!

گیتی بهدادی پور

روزنامه اعتماد